söndag, april 29, 2012


Motsatsernas tid är här och tar nog aldrig slut.
Hon är rasande, tvär vägrar,  
händer saker hela tiden..
plötsligt har hon rymt från butiken eller gömt sig i affären
hon går absolut inte att lita på
bär sig illa åt
tvära kast, 
skrattar mig rätt upp i ansiktet och sen blir hon arg på en sekund
Får psykbryt 
Jag undrar vad har slagit slint, vad har hänt?
det är så många konflikter så man måste välja ut dom allra värsta, det skulle bli outhärdligt många annars.
Jag försöker att följa med ner till 4åringens nivå.
det är lätt att bli provocerad..
och Jag, jag växlar mellan att höja rösten, straffa, hota, övertala och muta. Så vuxet jag vet. Men har inte hur mycket tålamod som helst.
Jag överväger att knuffa ut henne från balkongen, från högsta våningen.... nej jag skoja,, men nästan så känns det. 
Och ibland är hon helt plötsligt på en 30årings nivå.. så skumt..


Men gud vad jag älskar min trotsiga 4 åring.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh va fint skrivet <3
Kämpa på, du är den bästa mamman!
Love/angie